torsdag den 14. juli 2011

På ryggen og sukkerblomster

Så er Lærke endelig blevet stor nok til at komme på ryggen, jeg har hele tiden syntes det var rigtig svært, men så blev jeg anbefalet bindingen double hammock og den er både genial og nem (Tak Anja)



Og det gav mig så hænderne fri til at jeg kunne lave en kæmpe portion sukkerblomster, man har altså bare meget større bevægelses frihed når de sidder på ryggen i forhold til på maven. Og blomsterne de er lavet af Royal Icing:

1½ æggehvide pateuriseret
300 gram flormelis

Og trikket er at piske hviderne let stive i din køkkenmaskine, tilsætte sukkeret lidt af gangen ved lav hastighed og til sidst give den på fuld knald i 5-7 minutter. Og så har jeg farvet det med pasta farve. Jeg brugte youtube til at finde videoer på hvordan jeg lavede blomsterne og efter lidt træning så gik det helt godt.


Og det hele startede faktisk bare med at Thomas ringede hjem og spurgte om ikke jeg lige bagte lidt ferie kage til i morgen, og jo det gør jeg da, og så kom jeg i tanke om at jeg længe havde kunne tænke mig at prøve at lave de her blomster til pynt. Så nu står der cola cupcakes i køkkenet og cola icing i køleskabet og så skal jeg pynte senere. Cola opskrifterne fandt jeg her

3 kommentarer:

  1. Åh ja, tiden går hurtigt med de små. Om tre uger flytter hun hjemmefra.....

    (Se give away hos mig)

    SvarSlet
  2. shhh vil slet ikke tænke på hvor hurtigt tiden går.

    Kigger da lige på din give away :)

    Kh Julie

    SvarSlet
  3. Det er bare et spm om tid - så går det som en leg, at få hende på ryggen - Som gl. slyngel synes jeg, at bindningen "rygsæk" hurtigt blev den fortrukne, Mie har sidddet mange mange timer på min ryg fra tidligt til hun var 3 år :) sammen med hendes stofbleer -
    god aften millelouise, som har en give away på sin blog ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...