tirsdag den 18. januar 2011

Boller


Så fik jeg gået i gang med at bage boller til fryseren til når Baby kommer. De her bliver bare så lækre og bløde nærmest helt the bolle agtige. Jeg tror det er måden gæren bliver opløst på der gør det.

Opskriften kommer her :

5 dl mælk
50 g gær
1 kg. mel
½ kop sukker
2 æg
150 g flydende margarine
1 tsk. salt


Rør gær og sukker sammen til massen bliver flydende (det gør den virkelig)
Tilsæt mælk, æg, margarine og salt og rør godt.
Mel tilsættes lidt ad gangen.

Dejen æltes godt (jeg bruger røremaskinen i 10 min) og hæver til dobbelt størrelse.

Herefter formes den til boller, pensles med lidt mælk og hæver igen 30 min.

Bages 12-15 min. ved 200 grader. (ikke varmluft)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...