søndag den 7. marts 2010

Boller på surdej


Nu har jeg afprøvet min surdej på nogle almindelige boller og det kan anbefales. Jeg har lavet dem ud fra den her opskrift som jeg selv fandt på:

3 dl lunket vand
1½ dl surdej
1 tsk salt
1 tsk sukker
1 spsk fuld flydende magarine
3 revne gulerødder
Hvedemel til dejen er "mæt"

Bland det hele sammen og lade røremaskinen ælte det i 10 min. jeg fylder mel i til den så småt begynder at slippe skålens kant, dejen må meget gerne være lidt klistret. Så skal dejen hæve natten over ved køkken temperatur. Om morgenen tager du og sætter dejen i klumper på pladen på bagepapir, ind i ovnen mens den er kold og giv dem 20-25 min ved 185 grader (varmluftovn)

Og her er resultatet:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...