torsdag den 22. april 2010

Bare fordi det er torsdag



Jeg har kastet mig ud i at prøve at lave en kage med skumfidus overtræk og det fik faktisk ret godt hvis jeg selv skal sige det.

Opskriften på overtrækket er ret simpel :
15 skumfiduser
2 spsk smags neutral olie
1 spsk vand

Så skal det i mikrobølge ovnen 10-30 sekunder af gangen, de må ikke koge eller karamelisere, når de begynder at blive sådan flydende'ish så skal der fyldes flor melis i og røres godt, og mere flor melis og røres godt, på et tidspunkt slipper den lidt og bliver til at ælte og så skal den rulles ud på majs mel i en str. der passer til kagen.

Jeg puttede farve i før jeg puttede flormelis i og det er klart det nemmeste, for til blomsterne kom jeg det i den færdige masse så det skulle æltes ind i, og det var noget gris og tog længere tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...