fredag den 16. april 2010

Vulkan aske skyen lukker lufthavnen.

Så er familien samlet igen, men det var godt nok usikkert i går hvordan det skulle gå.

I går var min mor i københavn og skulle flyve hjem om aftenen, men som dagen gik kunne vi godt se at det skulle hun nok ikke, og ganske rigtigt om eftermiddagen blev hendes fly aflyst og hun måtte hjem til bornholm over Sverige.

Thomas var i polen og skulle også flyve hjem, og der var også stor usikkerhed om han kunne komme afsted eller ej. I Polen sagde de næsten til det sidste at de fløj, men i DK havde lufthavnen meldt ud af de lukkede kl. 18.00 så jeg sagde til Thomas jeg syntes han skulle se på andre muligheder i stedet for at satse og tage i lufthavnen. Og ganske rigtigt flyet blev aflyst.

Thomas fandt heldigvis 3 andre danskere der også skulle hjem, så de slog sig sammen, først prøvede de at få et tog til Berlin og videre derfra til Trelleborg med tog og Færge, men fra Berlin og videre var alt booket. Så lykkes det dem at finde en polak som vil køre dem til Puttgarden for 700€ så den springer de på. Klokken 6 i morgen henter Vitus og jeg så en meget træt Thomas på ringsted station på det tidspunkt har han været oppe i 24 timer.

Vitus og jeg skulle have fløjet til bornholm i morges kl 7.00 men det blev også aflyst, det ser ud til at vi kan få refunderet billetten og nu tager vi afsted med Bornholmer bussen i eftermiddag.

Her er lidt links om Vulkan Askeskyen:

På lufthavnens hjemmeside kan man se status :

Naviair er dem der beslutter hvornår luftrummet skal åbnes og lukkes:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...