onsdag den 2. marts 2011

Patchwork tørklæde med hæklet kant


Jeg fik en ide og den måtte jeg simpelthen prøve at føre ud i livet. Det blev til det her tørklæde. Farverne er alle i blå nuancer, men er lidt en prøve og jeg har en bunke stof liggende i brune nuancer som jeg skal i gang med næste gang.

Jeg har lavet 10 strimler stof, syet dem sammen, sat en strimmel vlieseline hele vejen rundt langs kanten på vrangen, både for forstykket og bagstykket. Så har jeg syet det sammen med et stykke ensfarvet stof.

Derefter forsøgte jeg først at lave huller i kanten hele vejen rundt, men det var simpelthen for besværligt, så jeg gik i stedet for i gang med at sy med nål og garn hele vejen rundt i sting med ca. 1 cm afstand så jeg fik noget at hækle med.

Så kunne jeg hækle en kant med fastmaske hele vejen rundt x 3 og tadaa så blev det færdigt og jeg syntes det er blevet rigtig fint.

Hvis jeg skal komme med noget kritik må det være at noget af stoffet er lidt for tykt, tror det havde fungeret bedre hvis al stoffet havde været tyndt. Men jeg er sikker på lidt vask og slid så er det fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...