søndag den 24. april 2011

undertrøje til ammetrøje DIY



Jeg bliver så træt af mit tøj fordi det bare ikke er særlig meget af det som er praktisk at amme i, så jeg tænkte at jeg da må kunne lave et par ammeundertrøjer ud af nogle af mine gamle H&M undertrøjer. Det lykkedes, det er praktisk men ikke super kønt. Jeg har lavet en lille billede vejledning hvis nogen skulle have lyst til at prøve selv. Det er trods alt en hel del billigere at lave en undertrøje til 40 kr. om med lidt knapper og elastik, end at skulle give 200 kr per stk.

Først klipper jeg stropperne over.
Derefter kanter jeg der hvor jeg har klippet, det er lidt svært at få pænt.
Så klipper jeg nogle strimler ud af noget kraftigt stof, evt. noget der passer i farven. Længden er bare sådan lidt på slump, og bredden skal være så den passer til bredden af stropperne (husk at der også lige skal kunne bukkes ind i alle sider)
Her har jeg foldet alle kanter ind og strøget dem så de er nemme at sy på.
To elastikker klippes. Jeg har brugt folde elastik for det er så blødt. Længden skal du måle på din egen undertrøje. Du kan se på et af de næste billeder hvordan den skal sidde.
Her har jeg syet stropperne på undertrøjen.
Bagsiden af stropperne.
Her skal elastikken sidde. Fra strop og ned til sidesøm.
Her har jeg syet elastikkerne på (beklager det uskarpe billede)

Her har jeg sat tryk knapperne i stropperne.
Og det færdige resultat på. Som sagt praktisk, men ikke super kønt.

Tadaaaa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...